تاریخ: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۲۸۵۳۹۲
سرویس خبر : انرژی

جایگزین کردن سوخت زیستی جامد با گاز طبیعی در بخش شمالی Metinvest 

‌می‌متالز - با توجه به هدف کاهش انتشار کربن، کارخانه معدن و فرآوری شمالی گروه Metinvest قصد دارد گاز طبیعی را با سوخت زیستی جامد جایگزین کند.

به گزارش می‌متالز، وب سایت Interfax-Ukraine در روز دوشنبه (۱۹ دسامبر) گزارش داد کارخانه معدن و فرآوری شمالی (GOK شمالی) گروه Metinvest قصد دارد فناوری جایگزینی گاز طبیعی با سوخت زیستی جامد را پیاده سازی کند.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۹ دسامبر) اعلام کردند کارخانه معدن و فرآوری شمالی (GOK شمالی) گروه Metinvest قصد دارد از فناوری جایگزینی گاز طبیعی با پوسته آفتابگردان خرد شده استفاده کند. باید توجه داشت که برای این کار، قرار است مجموعه‌ای از سازه‌ها و تجهیزات نصب شود که بدون ایجاد تغییرات قابل توجه در تجهیزات موجود، به دستگاه‌های برشته سازی LURGI-۵۵۲ A و B متصل می‌شوند.

در عین حال معامله گران در روز دوشنبه (۱۹ دسامبر) اعلام کردند بررسی‌ها نشان می‌دهد که ساخت مجتمع جدیدی از تاسیسات برای تامین سوخت زیستی قرار است در سایت صنعتی کارخانه معدن و فرآوری شمالی (GOK شمالی) گروه Metinvest انجام شود. باید توجه داشت که هنوز شرایط اجرای پروژه و میزان هزینه‌های آن مشخص نشده است.

همانطور که مرکز GMK قبلاً گزارش داد، کارخانه معدن و فرآوری شمالی (GOK شمالی) گروه Metinvest تعمیر الکتروفیلتر دستگاه برشته کردن LURGI ۵۵۲B را تکمیل کرده است. همچنین به نقل از برخی معامله گران، متخصصان بازبینی چکش‌های رسوب گذاری و الکترود‌های تاجی، تقویت پایه‌های پشتیبانی و بازسازی سازه‌های فولادی بدنه را انجام داده اند.

همچنین بررسی‌ها نشان داد قبل از این، کارخانه معدن و فرآوری شمالی (GOK شمالی) گروه Metinvest تعمیر فصلی دستگاه برشته کردن LURGI ۵۵۲A را در فروشگاه تولید پلت شماره ۲ انجام می‌داد. باید توجه داشت که Metinvest حدود ۲۰ میلیون UAH برای محدوده برنامه ریزی شده در کار خود اختصاص داده است.

تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۹ دسامبر) اعلام کردند کارخانه معدن و فرآوری شمالی (GOK شمالی) گروه Metinvest یکی از بزرگترین کارخانه‌های استخراج و فرآوری در اروپا بوده و بخشی از گروه متین وست می‌باشد. به نقل از برخی منابع خبری این کارخانه در سال ۲۰۲۱، تولید پلت را به ۶.۳۵ میلیون تن رساند. این در حالی است که تولید پلت در این کارخانه نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰.۲ درصد افزایش یافته است. همچنین بررسی‌ها نشان داد میزان تولید سنگ آهن در کارخانه معدن و فرآوری شمالی (GOK شمالی) گروه Metinvest در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳.۴ میلیون تن بود که نسبت به سال ۲۰۲۱ با افزایش ۵.۲ درصدی همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده